search
حلقه سفید

12 واقعیت صفحه خوان برای طراحی سایت در دسترس

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/21
12 واقعیت صفحه خوان برای طراحی سایت در دسترس

طراحی سایت برای دسترسی، و به طور خاص برای صفحه خوان ها، مهارتی است که هر طراح UX طراحی سایت به آن نیاز دارد. اهمیت دسترسی را نمی توان بیش از حد تاکید کرد. در این مقاله نکات ضروری را که باید در مورد طراحی سایت برای صفحه خوان ها بدانید را مرور می کنیم. با درک اصول اولیه، برای ایجاد در دسترس ترین طراحی سایت ها مجهزتر خواهید شد.

اگرچه هر برنامه صفحه ‌خوانی طراحی سایت می ‌تواند کمی متفاوت عمل کند، اما عملکرد آنها به طور مشابهی انجام می ‌شود. آنها همچنین گزینه های تنظیمات اضافی را برای سفارشی سازی بیشتر بر اساس ترجیحات کاربر طراحی سایت ارائه می دهند.

سه مولفه دسترسی طراحی سایت

دسترسی را می توان به سه بخش تقسیم کرد: محتوا طراحی سایت ، طراحی سایت بصری و توسعه طراحی سایت. ما قصد داریم به همه آنها بپردازیم زیرا آنها بسیار به هم مرتبط هستند و به یک اندازه مهم هستند. به عنوان یک طراح طراحی سایت ، کار شما ممکن است تمرکز بر دسترسی بصری طراحی سایت (و دسترسی رنگ) باشد. با این حال، ضروری است که بدانیم دسترسی به محتوا طراحی سایت و توسعه طراحی سایت چگونه ارتباط دارد. به این ترتیب، بهتر می ‌توانید از دسترس ‌پذیری دفاع کنید و مشکلات دسترسی را سریع ‌تر تشخیص دهید.

امتیازات براونی سئو طراحی سایت

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مرورگرها، به ویژه گوگل، طراحی سایت هایی را که در دسترس نیستند جریمه می کنند. مواردی مانند متن جایگزین برای تصاویر و سلسله مراتب سرفصل مناسب یکی از اولین مواردی است که جستجوگر سئو طراحی سایت علامت گذاری می کند. بنابراین بله، اطمینان از اینکه طراحی سایت شما فراتر از تجربه کاربر طراحی سایت قابل دسترسی است، یک امتیاز اضافی وجود دارد.

اما در مورد آن فکر کنید. موتورهای جستجو نمی‌خواهند بازدیدکنندگان را به طراحی سایت هایی هدایت کنند که نمی‌ توانند از آن‌ ها استفاده کنند. هدف از جستجو را شکست می دهد. نمونه‌ های زیادی از طراحی سایت ها وجود دارد که به موتورهای جستجو طراحی سایت مانند برنامه ‌های طراحی سایت یا محصولات آنلاین اهمیتی نمی‌ دهند، و این خوب است. سئو طراحی سایت نباید تنها محرک ایجاد طراحی سایت های در دسترس باشد. این باید برای طراحی سایت هایی که به ترافیک نتایج موتورهای جستجو متکی هستند یک مزیت دوست داشتنی باشد.

عناوین، سرفصل ها و نسخه کلی طراحی سایت

بیایید با محتوا و زمینه و مفهوم آن برای کاربران طراحی سایت شروع کنیم. از آنجایی که بیشتر محتوای طراحی سایت هنوز به صورت مکتوب است، مکان بسیار خوبی برای شروع است.

1. از عناوین صفحات متنی طراحی سایت استفاده کنید

هر صفحه طراحی سایت به عنوان خاص خود نیاز دارد که به همه بازدیدکنندگان طراحی سایت اجازه می دهد صفحه طراحی سایت را از سایرین متمایز کنند. اغلب مانند عنوان اول صفحه طراحی سایت است. یک روش خوب این است که ابتدا نام صفحه و به دنبال آن نام طراحی سایت مانند نام شرکت یا سازمان قرار داده شود. علاوه بر این، اگر صفحه بخشی از یک فرآیند چند مرحله‌ ای مانند جریان ثبت نام یا پرداخت است، شماره مرحله مانند مرحله 1 از 3 را وارد کنید.

2. سرفصل ها را کاربردی کنید

سرفصل ها عنصر مهمی از هر صفحه طراحی سایت هستند. ابتدا تکه های بزرگی از متن را می شکنند. دوم، آنها زمینه را در مورد محتوایی که به دنبال آنها می آید ارائه می کنند. سوم، امکان اسکن آسان را فراهم می کنند. بهترین عناوین معنادار هستند و ساختار عالی برای محتوای صفحه طراحی سایت ارائه می دهند. برای بازدیدکنندگانی که طراحی سایت شما را با صفحه‌ خوان مرور می ‌کنند، حیاتی هستند. قرار است سرفصل‌ ها به آنها بینشی نسبت به محتوای طراحی سایت زیر بدهد. به همین دلیل است که سرفصل های کوتاه اما مختصر بهترین هستند.

ساختار نوشتاری هرم معکوس به دلیلی موفق است. مطمئن شوید محتوای طراحی سایتی که با آن کار می کنید از این الگو پیروی می کند. و مطمئن شوید که این محتوا طراحی سایت را نیز به درستی سازماندهی و طراحی کرده اید.

برخی از صفحه ‌خوان‌ ها قبل از خواندن خود متن، «عنوان یک، «سرفصل دو» و غیره را اعلام می‌ کنند.

3. از کپی لینک (و دکمه) معنی دار استفاده کنید

این به طور کلی توصیه خوبی برای پیوندها است، اما متن پیوند باید هنگام خواندن خارج از متن منطقی باشد. کپی پیوند مانند «ارسال» یا «اینجا را کلیک کنید» آموزنده نیست. هیچ معنایی برای کپی خارج از زمینه وجود ندارد. کپی پیوند باید انتظاراتی را در مورد آنچه در شرف وقوع است ایجاد کند. کاربر طراحی سایت را کجا می برید؟ آنها می خواهند با کلیک کردن روی پیوند (یا دکمه) چه کاری انجام دهند، ببینند یا انجام دهند؟ تا حد امکان صریح باشید و پیوندی معنادار خواهید داشت.

4. دستورالعمل روشن ارائه کنید

این به ویژه برای عناصر تعاملی، مانند فرم ها صادق است. نه تنها باید دستورالعمل‌های واضحی برای جلوگیری از پیام‌های خطا ارائه دهید، بلکه مطمئن شوید که پیام‌های خطای شما نیز به همان اندازه واضح و قابل درک هستند. به طور کلی، از استفاده از اصطلاحات فنی خودداری کنید. فراموش نکنید که الزامات ورودی را توضیح دهید.

من مطمئن هستم که همه ما یک فیلد رمز عبور بسیار بد نام دیده‌ ایم که هیچ دستورالعملی را ارائه نمی ‌دهند و زمانی که شما آن دستورالعمل‌ ها را درست حدس نمی ‌زنید، خطایی ایجاد می ‌کند. وقتی به یک صفحه‌ خوان تکیه می‌ کنیم تا بفهمیم چه چیزی و چرا اشتباه شده است، بسیار دشوارتر است.

دقیقاً به همین دلیل است که دستورالعمل ‌های مشخص شده ضروری هستند. در غیر این صورت، در بهترین حالت، شما سرنخ های خود را آزار می دهید. در بدترین حالت، طراحی سایت به معنای واقعی کلمه در مسیری قرار می گیرد که کسی به اطلاعات مهم تبدیل یا دسترسی پیدا کند.

5. نوشتن و ساختاربندی مطالب مختصر

ما قبلاً به هرم معکوس برای سرفصل ها اشاره کرده ایم. برای محتوا طراحی سایت نیز مهم است! استفاده از ارتباطات کوتاه، مختصر و مستقیم کلیدی است. از اصطلاحات تخصصی یا فنی خاص خودداری کنید. از کلمات یا عبارات پیچیده خودداری کنید. در صورت نیاز، یک واژه نامه ارائه دهید. اولین باری که از یک مخفف استفاده می کنید، آن را گسترش دهید تا معنای آن را مشخص کنید. (اطلاعات بیشتر در مورد کلمات اختصاری به زودی.)

از گلوله‌ ها و دیگر سبک‌ های متن (مانند پررنگ یا کج) برای سازماندهی محتوا طراحی سایت ، تشخیص بخش ‌های آن و تأکید بر اطلاعات مختلف استفاده کنید.

6. مراقب هموگرافیک ها باشید

در صورت امکان از همگرافی در کپی خودداری کنید. اینها کلماتی هستند که بسته به متن به طور متفاوت تلفظ می شوند، مانند "خواندن" و "خواندن" یا "قرارداد" و "قرارداد".

متأسفانه، صفحه‌ خوان‌ ها همیشه متن را درک نمی ‌کنند و می‌توانند کلمات را اشتباه تلفظ کنند.

7. صفحه خوان و علائم نگارشی طراحی سایت

اول از همه، صفحه ‌خوان‌ طراحی سایت ها برای نشانه‌ های مشخصی از جمله:

  • دوره ها
  • نقطه ویرگول
  • کاما
  • علامت سوال
  • علامت تعجب
  • پایان پاراگراف ها

صفحه‌ خوان‌ طراحی سایت ها به سایر روش ‌های متنی مانند فهرست ‌ها و تزئینات متن نیز به خوبی پاسخ می ‌دهند. مهم است بدانید که صفحه ‌خوان ‌ها سعی می ‌کنند تا زمانی که بتوانند کلمات اختصاری را تلفظ کنند، در غیر این صورت حروف را هجی می‌ کنند. کلمات اختصاری رایج مانند NASA" " تلفظ می شوند. در حالی که NFL" " را با حروف N-F-L تلفظ می کنند.

تصاویر و چند رسانه ای طراحی سایت

اگر محتوای طراحی سایتی نوشته نشده باشد، یک تصویر یا یک فایل چندرسانه ای دیگر خواهد بود. بیایید برخی از عناصر کلیدی را در مورد نحوه کار با آنها برای دسترسی به صفحه ‌خوان مرور کنیم.

8. متن جایگزین روی تصاویر طراحی سایت

صفحه ‌خوان ‌ها متن جایگزین تصاویر را در صورت وجود می‌ خوانند. اکثر صفحه ‌خوان‌ طراحی سایت ها در صورتی که موردی وجود نداشته باشد، آن را به ‌کلی نادیده می‌ گیرند، با این حال، برخی از آنها، بسته به ترجیحات کاربر طراحی سایت ، می‌توانند نام فایل را نیز برای بازدیدکننده طراحی سایت بخوانند. هیچ راهی برای پنهان کردن وجود یک تصویر وجود ندارد. همیشه برای گنجاندن یک خلاصه توصیفی از یک تصویر - از نمادهای رسانه ‌های اجتماعی گرفته تا عکس ‌ها و همه چیز در این بین، وقت بگذارید.

برخی از صفحه ‌خوان ‌ها مانند JAWS در صورتی که تصویر به جایی هم پیوند داده شود، پیش ‌گفتار یک تصویر را با کلمه «گرافیک» یا «پیوند گرافیکی» وارد می ‌کنند.

9. رونوشت ها و زیرنویس ها طراحی سایت

اگر از فیلم ‌ها، فای ل‌های صوتی یا سایر قابلیت‌ های چندرسانه ‌ای طراحی سایت استفاده می ‌کنید، آماده باشید که از آن‌ها همراه با رونوشت یا زیرنویس استفاده کنید. بسیاری از کاربران طراحی سایت اینترنت دارای ناتوانی شنوایی هستند - برخی دیگر به سادگی بلندگوی کار نمی کنند. در هر صورت، مهم است که آنچه را که گفته می‌شود در فایل ‌های چندرسانه ‌ای طراحی سایت ، و همچنین سایر نشان ه‌های صداهای اضافی مانند پس ‌زمینه طراحی سایت ، نویزها یا موسیقی را درج کنید. نشان دهید که آیا شخصی چیزی را خارج از صفحه نمایش انداخته است، و اگر کسی در حال جیغ زدن، زمزمه کردن یا نفس نفس زدن است، یا زمانی که شخصی وارد یا خارج از اتاق می شود، صدا ایجاد می شود. اساساً، تمام توصیفات نشانه های شنیداری را شامل شود.

عملکرد صفحه خوان اضافی طراحی سایت

بیایید به برخی از ویژگی های صفحه خوان طراحی سایت اضافی که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، بپردازیم.

10. صفحه خوان ها را می توان مکث کرد

به طور طبیعی، صفحه خوان ها را می توان متوقف کرد. با این حال، کاربر طراحی سایت همچنین می‌تواند به آرامی برای بازخوانی چیزی، یک کلمه یا یک جمله، به عقب برگردد. علاوه بر این، آنها همچنین می ‌توانند از صفحه ‌خوان بخواهند که یک کلمه را حرف به حرف بنویسد.

11. صفحه خوان و تایپ طراحی سایت

هنگام تایپ، صفحه‌ خوان ‌ها همچنین آنچه را که کاربر طراحی سایت تایپ می ‌کند، اغلب حرف به حرف می ‌خوانند. فیلد های رمز عبور یک استثنا هستند که در آن برای هر کاراکتر وارد شده "ستاره" یا "ستاره" را اعلام می کنند.

12. اعلامیه های بارگذاری صفحه طراحی سایت

هنگامی که یک صفحه طراحی سایت در حال بارگیری است، یک صفحه خوان عنوان صفحه را می خواند. برخی همچنین تعداد پیوند های موجود در یک صفحه را در حین بارگیری صفحه نیز اعلام می کنند.

نتیجه

طراحی سایت ‌هایی که کدگذاری ضعیفی دارند، به خوبی به صفحه ‌خوان ترجمه نمی ‌شوند، اما طراحی سایت ‌هایی با محتوای ضعیف نوشته شده یا طرح ‌بندی ضعیف یا طراحی سایت ساختار ضعیف نیز این کار را نمی ‌کنند. به همین دلیل است که دسترسی یک تلاش سه بخشی است.

با محتوا طراحی سایت شروع می شود و به طراحی بصری طراحی سایت می رود تا مطمئن شود که همه چیز به درستی قرار گرفته است. سپس، برای اطمینان از اینکه به خوبی کدگذاری شده است، توسعه را دنبال می کند. این مقدمه برای طراحی سایت برای صفحه ‌خوان ‌ها، نقطه شروعی فوق ‌العاده برای اطمینان از ارائه طرح ‌های در دسترس است.